Informacje podstawowe
Poniższy spis zawiera listę stanowisk dostępnych dla pracowników poszczególnych wytwórni i jak to bywa w prawdziwym życiu - niektóre z nich mogą wymagać od postaci spełnienia pewnych warunków, opartych przede wszystkim na umiarze i logice. Dotyczy to w szczególności posad wiążących się z większą odpowiedzialnością, ale nie tylko, dlatego przed ubieganiem się o jedną z wymienionych ról należy najpierw zastanowić się czy tworzona przez nas postać w ogóle się do niej kwalifikuje.
Pozycje managerskie również można osiągnąć na kilka sposobów: poprzez edukację lub szkolenia przygotowawcze, z odpowiedniego polecenia albo właściwie dobierając zbierane przez lata doświadczenie, które wytłumaczy dlaczego postać zasłużyła na zatrudnienie. Bez względu na wybraną ścieżkę, przed oficjalnym rozpoczęciem pracy wytwórnie wysyłają wszystkich (bez wyjątków) przyszłych opiekunów na specjalne kursy, co należy uwzględnić przy tworzeniu KP. Trzeba mieć też na uwadze, że manager managerowi nierówny i co za tym idzie: od osoby odpowiedzialnej za cały zespół będzie się wymagało więcej niż od takiej, prowadzącej pojedynczego artystę, a w ręce 19-letniego młokosa bez jakichkolwiek kwalifikacji nikt o zdrowych zmysłach nie złoży odpowiedzialności za karierę idola, o całej ich grupie nie wspominając.
- Od wszystkich pracowników wysoko wykwalifikowanych (lekarze, prawnicy, producenci itd.) wymaga się wyraźnie udokumentowanej ścieżki edukacji oraz adekwatnego do czasu uzyskania dyplomu wieku.
- Pozostałe stanowiska mogą, ale nie muszą wymagać konkretnego wykształcenia czy wieku (warunkiem pozostaje jedynie pełnoletność - 19 lat), jednak w przypadku ich braku należy odpowiednio uzasadnić w karcie przebieg kariery postaci oraz to, w jaki sposób dorobiła się posady w wytwórni.
Pozycje managerskie również można osiągnąć na kilka sposobów: poprzez edukację lub szkolenia przygotowawcze, z odpowiedniego polecenia albo właściwie dobierając zbierane przez lata doświadczenie, które wytłumaczy dlaczego postać zasłużyła na zatrudnienie. Bez względu na wybraną ścieżkę, przed oficjalnym rozpoczęciem pracy wytwórnie wysyłają wszystkich (bez wyjątków) przyszłych opiekunów na specjalne kursy, co należy uwzględnić przy tworzeniu KP. Trzeba mieć też na uwadze, że manager managerowi nierówny i co za tym idzie: od osoby odpowiedzialnej za cały zespół będzie się wymagało więcej niż od takiej, prowadzącej pojedynczego artystę, a w ręce 19-letniego młokosa bez jakichkolwiek kwalifikacji nikt o zdrowych zmysłach nie złoży odpowiedzialności za karierę idola, o całej ich grupie nie wspominając.