comebacki zespołów
Comebacki są wielkim wydarzeniem, zarówno w życiu zespołów – nieważne jakim stażem mogłyby się pochwalić – jak i fandomu. Samo wydanie nowego albumu, mini-albumu czy singla nie może być nazwane comebackiem, bo nazwa ta dotyczy znacznie szerszych działań, jakie podejmuje wytwórnia i grupa, zanim w ogóle utwory zostaną odsłonięte przed światem. Wiąże się to z szeregiem działań promocyjnych, mających na celu ściągnięcie uwagi z powrotem na zespół, zbudowanie pewnego napięcia w oczekiwaniu, nabudowaniu hype’u, by podbić odpowiednie słupki w statystykach grupy. Nie zdradza się wiele, ale uchyla kawałek po kawałku conceptu, z którym ma wrócić grupa. Zwykle całe działanie, od zapowiedzi powrotu zespołu, do faktycznego pierwszego występu i ukazania utworów, zajmuje cały miesiąc, jednak zdarza się, że sam planowany comeback zapowiadany jest znacznie wcześniej, bo na konkretny miesiąc w danym roku.
Samo pojęcie comeback, choć tak naprawdę oznaczające w skrócie wydanie nowej albumu, ma takie znacznie, że określa powrót zespołu po przerwie w jego aktywności. Zwykle, gdy zakończona jest promocja danego albumu i brak jest jakichkolwiek tras koncertowych, obecność zespołu w mediach stopniowo spada, aż w końcu jest na poziomie zwyczajnym, nierzadko jednak po prostu o danej grupie przestaje się już mówić, kiedy cały hype już opadnie. Stąd pojęcie comeback, powrotu, ma większe znaczenie.
Oznacza nie tylko wydanie nowego albumu, ale także powrót na języki fanów, treści portali k-popowych i innych mediów.
Na forum nie można było pominąć tego zdarzenia. Zdecydowano, opierając tę decyzję na faktycznej kapryśności sławy, że w większości za powodzenie całego comebacku, będzie odpowiadał los (kostka). Niejednokrotnie przecież k-netizens potrafiły przyczepić się do aspektu, który w odbiorze grupy czy wytwórni wcale nie był skandaliczny czy kontrowersyjny.
Aby zespół faktycznie mógł zacząć myśleć o comebacku, musi posiadać co najmniej trzech aktywnych członków (aktywnych userów) i od poprzedniego comebacku minęły minimum trzy miesiące. Mając spełniony te dwa warunki, zespół zdecydowany do podjęcia działań, musi uzupełnić formularz, w którym dokładnie opisze konkretne elementy planowanego comebacku:
• Tytuł EPki
• Concept
• Styl muzyczny
• Tytuł Title Tracka
• Choreografia
• MV-ka
• Tytuły B-Side’ów
• Outfity na comeback stage
Użytkownicy w odpowiednim dziale będą wykonywać rzuty kością, definiując jak przyjmie się każdy ze wskazanych w formularzu elementów, a także pozostałe składowe, którymi są:
• Promocja
• Środki zainwestowane przez wytwórnię
Oprócz tego każdy z członków grupy będzie rzucał na to, jak on został odebrany przez fanów i jak się według nich zaprezentował w danym comebacku.
Łącznie zespół musi wykonać 10 rzutów na sam comeback i po jednym na indywidualnym na odbiór każdego członka przez fanów przy comebacku. Gdy wszystkie rzuty są wykonane, zespół zgłasza administracji gotowość do podsumowania, a administracja, na podstawie uzyskanych wyników rzutów i przygotowanych wcześniej opisów definiujących efekt danej kości, sporządza krótką notkę dotyczącą comebacku danego zespołu, a’la wpis na portalu k-popowym. Uwzględnia w nim wszystkie faktory, które składają się na comback – ich wyniki, indywidualny odbiór członków zespołu i uwzględnia także ewentualne wpisy karmy (złej lub dobrej), które rzutują – zależnie od ich zasięgu, albo na odbiór danej postaci albo całego comebacku.
Tak sporządzona notatka, wraz z ustaleniem daty faktycznego comebacku, trafia do spisu zespołów, pod konkretną grupę i zostaje na forum już na zawsze, jako ślad po działalności zespołu.
Zwykle też cały odbiór comebacku wiązać się będzie z dodatkowymi zadaniami reputacyjnymi.
Istnieje możliwość wykonania tylu przerzutów, ile fabuł rozegrali wspólnie użytkownicy będący członkami zespołu (w ilości nie mniej niż trójka użytkowników z zespołu na sesję). Jeden przerzut dotyczy jednego wspólnego elementu. Użytkownicy mogą takie sesje odgrywać wcześniej, aby zebrać możliwości przerzutu, lub w ciągu dwóch tygodni od pierwszego, wykonanego rzutu. Należy pamiętać, że sesje te muszą być zakończone, mieć po pięć postów na użytkownika, a ich fabuła musi bezpośrednio odnosić się do przygotowań zespołu do comebacku np. skupiać się na nauce choreografii czy dyskusji na temat conceptu.
Dlatego dobrym rozwiązaniem jest pisanie ich na bieżąco, przed zgłoszeniem comebacku, ponieważ od pierwszego rzutu do podsumowania comebacku jest tylko 14 dni czasu na tego typu rozgrywki, a istotnym jest, aby nie uchybić terminowi 14 dni również ze zgłoszeniem wszystkich sesji, za które przysługują przerzuty.
2. Uzupełniacie formularz w odpowiednim dziale, a po jego zaakceptowaniu administracja zezwala na dalsze kroki.
3. Musicie wykonać rzuty w specjalnie później założonym temacie. Może je wykonać jedna osoba w jednym poście lub możecie rzucać naprzemiennie.
4. Po wykonaniu rzutów podstawowych, każdy z członków rzuca za siebie rzuty indywidualne
5. Po wykonaniu wszystkich rzutów możecie albo:
a) zgłosić gotowość do podsumowania
b) w ciągu dwóch tygodni rozegrać sesję grupową (min. 3 osoby z zespołu) o pracy nad comebackiem/jego promocją, która da wam dodatkowy przerzut w wybranym rzucie podstawowym. Rzutów indywidualnych nie przerzuca się.
6. Po upływie dwóch tygodni i/lub wykonaniu przerzutów należy poczekać kilka dni (maksymalnie 5) na podsumowanie comebacku przez administratora, który w tym terminie prześle sporządzoną notkę. Grupa musi ją sprawdzić i może zasugerować nieznaczne zmiany w niej, jednak wciąż musi trzymać się wyrzuconego wyniku kości w danej składowej.
7. Po zaakceptowaniu podsumowania, notka zostaje wpisana w odpowiednim dziale, jako ślad po aktywności zespołu, a informacja o jego comebacku pojawia się w tabeli z ogłoszeniami.
Samo pojęcie comeback, choć tak naprawdę oznaczające w skrócie wydanie nowej albumu, ma takie znacznie, że określa powrót zespołu po przerwie w jego aktywności. Zwykle, gdy zakończona jest promocja danego albumu i brak jest jakichkolwiek tras koncertowych, obecność zespołu w mediach stopniowo spada, aż w końcu jest na poziomie zwyczajnym, nierzadko jednak po prostu o danej grupie przestaje się już mówić, kiedy cały hype już opadnie. Stąd pojęcie comeback, powrotu, ma większe znaczenie.
Oznacza nie tylko wydanie nowego albumu, ale także powrót na języki fanów, treści portali k-popowych i innych mediów.
Na forum nie można było pominąć tego zdarzenia. Zdecydowano, opierając tę decyzję na faktycznej kapryśności sławy, że w większości za powodzenie całego comebacku, będzie odpowiadał los (kostka). Niejednokrotnie przecież k-netizens potrafiły przyczepić się do aspektu, który w odbiorze grupy czy wytwórni wcale nie był skandaliczny czy kontrowersyjny.
Aby zespół faktycznie mógł zacząć myśleć o comebacku, musi posiadać co najmniej trzech aktywnych członków (aktywnych userów) i od poprzedniego comebacku minęły minimum trzy miesiące. Mając spełniony te dwa warunki, zespół zdecydowany do podjęcia działań, musi uzupełnić formularz, w którym dokładnie opisze konkretne elementy planowanego comebacku:
• Concept
• Styl muzyczny
• Tytuł Title Tracka
• Choreografia
• MV-ka
• Tytuły B-Side’ów
• Outfity na comeback stage
Użytkownicy w odpowiednim dziale będą wykonywać rzuty kością, definiując jak przyjmie się każdy ze wskazanych w formularzu elementów, a także pozostałe składowe, którymi są:
• Środki zainwestowane przez wytwórnię
Oprócz tego każdy z członków grupy będzie rzucał na to, jak on został odebrany przez fanów i jak się według nich zaprezentował w danym comebacku.
Łącznie zespół musi wykonać 10 rzutów na sam comeback i po jednym na indywidualnym na odbiór każdego członka przez fanów przy comebacku. Gdy wszystkie rzuty są wykonane, zespół zgłasza administracji gotowość do podsumowania, a administracja, na podstawie uzyskanych wyników rzutów i przygotowanych wcześniej opisów definiujących efekt danej kości, sporządza krótką notkę dotyczącą comebacku danego zespołu, a’la wpis na portalu k-popowym. Uwzględnia w nim wszystkie faktory, które składają się na comback – ich wyniki, indywidualny odbiór członków zespołu i uwzględnia także ewentualne wpisy karmy (złej lub dobrej), które rzutują – zależnie od ich zasięgu, albo na odbiór danej postaci albo całego comebacku.
Tak sporządzona notatka, wraz z ustaleniem daty faktycznego comebacku, trafia do spisu zespołów, pod konkretną grupę i zostaje na forum już na zawsze, jako ślad po działalności zespołu.
Zwykle też cały odbiór comebacku wiązać się będzie z dodatkowymi zadaniami reputacyjnymi.
Istnieje możliwość wykonania tylu przerzutów, ile fabuł rozegrali wspólnie użytkownicy będący członkami zespołu (w ilości nie mniej niż trójka użytkowników z zespołu na sesję). Jeden przerzut dotyczy jednego wspólnego elementu. Użytkownicy mogą takie sesje odgrywać wcześniej, aby zebrać możliwości przerzutu, lub w ciągu dwóch tygodni od pierwszego, wykonanego rzutu. Należy pamiętać, że sesje te muszą być zakończone, mieć po pięć postów na użytkownika, a ich fabuła musi bezpośrednio odnosić się do przygotowań zespołu do comebacku np. skupiać się na nauce choreografii czy dyskusji na temat conceptu.
Dlatego dobrym rozwiązaniem jest pisanie ich na bieżąco, przed zgłoszeniem comebacku, ponieważ od pierwszego rzutu do podsumowania comebacku jest tylko 14 dni czasu na tego typu rozgrywki, a istotnym jest, aby nie uchybić terminowi 14 dni również ze zgłoszeniem wszystkich sesji, za które przysługują przerzuty.
tl;dr
(za dużo tekstu, powiedz mi po prostu jak comebackować)
1. Musicie mieć 3 aktywnych członków i od poprzedniego comebacku muszą minąć 3 miesiące. (za dużo tekstu, powiedz mi po prostu jak comebackować)
2. Uzupełniacie formularz w odpowiednim dziale, a po jego zaakceptowaniu administracja zezwala na dalsze kroki.
3. Musicie wykonać rzuty w specjalnie później założonym temacie. Może je wykonać jedna osoba w jednym poście lub możecie rzucać naprzemiennie.
4. Po wykonaniu rzutów podstawowych, każdy z członków rzuca za siebie rzuty indywidualne
5. Po wykonaniu wszystkich rzutów możecie albo:
a) zgłosić gotowość do podsumowania
b) w ciągu dwóch tygodni rozegrać sesję grupową (min. 3 osoby z zespołu) o pracy nad comebackiem/jego promocją, która da wam dodatkowy przerzut w wybranym rzucie podstawowym. Rzutów indywidualnych nie przerzuca się.
6. Po upływie dwóch tygodni i/lub wykonaniu przerzutów należy poczekać kilka dni (maksymalnie 5) na podsumowanie comebacku przez administratora, który w tym terminie prześle sporządzoną notkę. Grupa musi ją sprawdzić i może zasugerować nieznaczne zmiany w niej, jednak wciąż musi trzymać się wyrzuconego wyniku kości w danej składowej.
7. Po zaakceptowaniu podsumowania, notka zostaje wpisana w odpowiednim dziale, jako ślad po aktywności zespołu, a informacja o jego comebacku pojawia się w tabeli z ogłoszeniami.