ODPOWIEDZ
0 lat/a 0 cm zaimki postacipartner zawódmiejsce pracy
Awatar użytkownika
posty 778
autor gracz
discord kontakt
zaimki zaimki
nieobecność nieobecność
wątki 18+ -
comebacki zespołów
  Comebacki są wielkim wydarzeniem, zarówno w życiu zespołów – nieważne jakim stażem mogłyby się pochwalić – jak i fandomu. Samo wydanie nowego albumu, mini-albumu czy singla nie może być nazwane comebackiem, bo nazwa ta dotyczy znacznie szerszych działań, jakie podejmuje wytwórnia i grupa, zanim w ogóle utwory zostaną odsłonięte przed światem. Wiąże się to z szeregiem działań promocyjnych, mających na celu ściągnięcie uwagi z powrotem na zespół, zbudowanie pewnego napięcia w oczekiwaniu, nabudowaniu hype’u, by podbić odpowiednie słupki w statystykach grupy. Nie zdradza się wiele, ale uchyla kawałek po kawałku conceptu, z którym ma wrócić grupa. Zwykle całe działanie, od zapowiedzi powrotu zespołu, do faktycznego pierwszego występu i ukazania utworów, zajmuje cały miesiąc, jednak zdarza się, że sam planowany comeback zapowiadany jest znacznie wcześniej, bo na konkretny miesiąc w danym roku.
  Samo pojęcie comeback, choć tak naprawdę oznaczające w skrócie wydanie nowej albumu, ma takie znacznie, że określa powrót zespołu po przerwie w jego aktywności. Zwykle, gdy zakończona jest promocja danego albumu i brak jest jakichkolwiek tras koncertowych, obecność zespołu w mediach stopniowo spada, aż w końcu jest na poziomie zwyczajnym, nierzadko jednak po prostu o danej grupie przestaje się już mówić, kiedy cały hype już opadnie. Stąd pojęcie comeback, powrotu, ma większe znaczenie.
  Oznacza nie tylko wydanie nowego albumu, ale także powrót na języki fanów, treści portali k-popowych i innych mediów.

  Na forum nie można było pominąć tego zdarzenia. Zdecydowano, opierając tę decyzję na faktycznej kapryśności sławy, że w większości za powodzenie całego comebacku, będzie odpowiadał los (kostka). Niejednokrotnie przecież k-netizens potrafiły przyczepić się do aspektu, który w odbiorze grupy czy wytwórni wcale nie był skandaliczny czy kontrowersyjny.
  Aby zespół faktycznie mógł zacząć myśleć o comebacku, musi posiadać co najmniej trzech aktywnych członków (aktywnych userów) i od poprzedniego comebacku minęły minimum trzy miesiące. Mając spełniony te dwa warunki, zespół zdecydowany do podjęcia działań, musi uzupełnić formularz, w którym dokładnie opisze konkretne elementy planowanego comebacku:

• Tytuł EPki
• Concept
• Styl muzyczny
• Tytuł Title Tracka
• Choreografia
• MV-ka
• Tytuły B-Side’ów
• Outfity na comeback stage


  Użytkownicy w odpowiednim dziale będą wykonywać rzuty kością, definiując jak przyjmie się każdy ze wskazanych w formularzu elementów, a także pozostałe składowe, którymi są:

• Promocja
• Środki zainwestowane przez wytwórnię


  Oprócz tego każdy z członków grupy będzie rzucał na to, jak on został odebrany przez fanów i jak się według nich zaprezentował w danym comebacku.

  Łącznie zespół musi wykonać 10 rzutów na sam comeback i po jednym na indywidualnym na odbiór każdego członka przez fanów przy comebacku. Gdy wszystkie rzuty są wykonane, zespół zgłasza administracji gotowość do podsumowania, a administracja, na podstawie uzyskanych wyników rzutów i przygotowanych wcześniej opisów definiujących efekt danej kości, sporządza krótką notkę dotyczącą comebacku danego zespołu, a’la wpis na portalu k-popowym. Uwzględnia w nim wszystkie faktory, które składają się na comback – ich wyniki, indywidualny odbiór członków zespołu i uwzględnia także ewentualne wpisy karmy (złej lub dobrej), które rzutują – zależnie od ich zasięgu, albo na odbiór danej postaci albo całego comebacku.
  Tak sporządzona notatka, wraz z ustaleniem daty faktycznego comebacku, trafia do spisu zespołów, pod konkretną grupę i zostaje na forum już na zawsze, jako ślad po działalności zespołu.
  Zwykle też cały odbiór comebacku wiązać się będzie z dodatkowymi zadaniami reputacyjnymi.

  Istnieje możliwość wykonania tylu przerzutów, ile fabuł rozegrali wspólnie użytkownicy będący członkami zespołu (w ilości nie mniej niż trójka użytkowników z zespołu na sesję). Jeden przerzut dotyczy jednego wspólnego elementu. Użytkownicy mogą takie sesje odgrywać wcześniej, aby zebrać możliwości przerzutu, lub w ciągu dwóch tygodni od pierwszego, wykonanego rzutu. Należy pamiętać, że sesje te muszą być zakończone, mieć po pięć postów na użytkownika, a ich fabuła musi bezpośrednio odnosić się do przygotowań zespołu do comebacku np. skupiać się na nauce choreografii czy dyskusji na temat conceptu.
  Dlatego dobrym rozwiązaniem jest pisanie ich na bieżąco, przed zgłoszeniem comebacku, ponieważ od pierwszego rzutu do podsumowania comebacku jest tylko 14 dni czasu na tego typu rozgrywki, a istotnym jest, aby nie uchybić terminowi 14 dni również ze zgłoszeniem wszystkich sesji, za które przysługują przerzuty.

  
tl;dr
(za dużo tekstu, powiedz mi po prostu jak comebackować)
1. Musicie mieć 3 aktywnych członków i od poprzedniego comebacku muszą minąć 3 miesiące.
2. Uzupełniacie formularz w odpowiednim dziale, a po jego zaakceptowaniu administracja zezwala na dalsze kroki.
3. Musicie wykonać rzuty w specjalnie później założonym temacie. Może je wykonać jedna osoba w jednym poście lub możecie rzucać naprzemiennie.
4. Po wykonaniu rzutów podstawowych, każdy z członków rzuca za siebie rzuty indywidualne
5. Po wykonaniu wszystkich rzutów możecie albo:
  a) zgłosić gotowość do podsumowania
  b) w ciągu dwóch tygodni rozegrać sesję grupową (min. 3 osoby z zespołu) o pracy nad comebackiem/jego promocją, która da wam dodatkowy przerzut w wybranym rzucie podstawowym. Rzutów indywidualnych nie przerzuca się.
6. Po upływie dwóch tygodni i/lub wykonaniu przerzutów należy poczekać kilka dni (maksymalnie 5) na podsumowanie comebacku przez administratora, który w tym terminie prześle sporządzoną notkę. Grupa musi ją sprawdzić i może zasugerować nieznaczne zmiany w niej, jednak wciąż musi trzymać się wyrzuconego wyniku kości w danej składowej.
7. Po zaakceptowaniu podsumowania, notka zostaje wpisana w odpowiednim dziale, jako ślad po aktywności zespołu, a informacja o jego comebacku pojawia się w tabeli z ogłoszeniami.
triggery
0 lat/a 0 cm zaimki postacipartner zawódmiejsce pracy
Awatar użytkownika
posty 778
autor gracz
discord kontakt
zaimki zaimki
nieobecność nieobecność
wątki 18+ -
składowe comebacku
Podstawowe
TYTUŁ ALBUMU/EPki
  Nazwa powinna być chwytliwa, jak wszystko w showbiznesie. Może stanowić część większej serii mini-albumów, więc wszystkie powinny być ze sobą powiązane - czy to nazwą czy po prostu numeracją. Najchętniej wybiera się nazwy w języku angielskim, aby sięgnąć do fanów międzynarodowych. Nie powinny być też zbyt długie, w żaden sposób sprośne i należy upewnić się, że w żadnym języku użyte słowa nie oznaczają niczego brzydkiego.

CONCEPT
  Concept to nadrzędny motyw przewodni, który grupa lub artysta reprezentuje. Ma wpływ na styl muzyczny i definiuje wizerunek, jaki przedstawia zespół. Oprócz tego concept determinuje tekst piosenek, styl music video i outfitów, więc jest on istotnym aspektem każdego comebacku. Mogą one być skrajnie różne i mogą zmieniać się co comeback, chociaż zdarzają się przypadki, w których zespoły od początku trzymają się przyjętego przy debiucie conceptu.

STYL MUZYCZNY
  K-Pop to gatunek obejmujący mnóstwo różnych styli muzycznych z całego świata, takich jak pop, hip-hop, R&B, EDM, disco i wiele innych. Łączy co najlepsze w nich, tworząc unikalne, chwytliwe brzmienia. Ciężko określić, do którego z obecnych styli sam k-pop jest podobny, bo to tak naprawdę zależy od utworu, a ten... od conceptu na comeback. Ostatnimi czasy popularne stało się eksperymentowanie i łączenie różnych brzmień w jednej piosence, chociaż wciąż są szkoły, które trzymają się tylko jednego, ale bujającego brzmienia.

TITLE TRACK
  Zazwyczaj (choć nie zawsze) jest to utwór, którego nazwa jest tożsama z nazwą całego mini-albumu lub albumu czy singla i jednocześnie jest to główny utwór z całego zbioru. Najczęściej jest wybierany jest ten utwór, który w najwierniejszym stopniu oddaje concept i motyw albumu. To z nim grupa pojawia się na comeback stage'u, to on jest najbardziej promowany, a także to on jako pierwszy (nierzadko jako jedyny) otrzymuje choreografię oraz music video. Jest o tyle istotny, że to chyba najważniejszy element całego comebacku i w największym stopniu determinuje to, jak zostanie on przyjęty.

CHOREOGRAFIA
  K-Pop zapoczątkował pewne hobby, a mianowicie naukę choreografii prezentowanych przez idoli i odtwarzanie ich w formie coverów. Dlatego tak istotnym jest, żeby choreografia, krócej: chorełka, była chwytliwa, bo również przez covery amatorów i grup coverowych jest popychany rozgłos. Proste, ale wyróżniające się pewnymi elementami choreografie bardzo szybko stają się viralami na tik-toku czy Instagramie i są rozpowszechniane, dzięki czemu zespół zyskuje dodatkową promocję. Inne grupy z kolei stawiają na ich złożoność i efekt "wow", który przykuwa uwagę nie tylko fanów, ale także profesjonalnych tancerzy. Każda powinna mieć co najmniej jeden "killing point" czyli ruch (lub ich zestaw), który staje się ikoniczny dla całej choreografii.

MV-ka
  Czyli, mówiąc dokładniej, Music Video. Teledysk do jednej z piosenek grupy, głównie do title tracka, w pełni oddający przyjęty na dany comeback concept. Zależnie od niego, MV-ka może być wesoła, smutna, energiczna, sentymentalna. Może być kolorowa lub w szarości. Zazwyczaj przedstawia też jakąś fabułę, nierzadko ściśle związaną z piosenką lub przedstawia ją w mocno metaforyczny sposób. Zależnie od posiadanego budżetu może być kręcona na greenscreenie lub w faktycznym plenerze.

B-SIDE'Y
  Albumy nie składają się tylko z tittle tracka, bo zwykle mają też inne utwory, tak zwane b-side'y. Są one znacznie mniej promowane, jednak kiedy okazuje się, że jeden z pobocznych utworów przyjął się o wiele lepiej niż oczekiwano, wytwórnia decyduje się, na rozwinięcie promocji o wzbogacenie comebacku o choreografię a nawet music video dla konkretnego b-side'a.

OUTFITY
  Kiedyś wszyscy członkowie zespołu mieli identyczne outfity, dziś już się od tego odchodzi, jednak nie do końca. Stroje wciąż mają wspólny motyw i są różne, ale jednak w tym samym concepcie, przez co spójne. Istotnym jest, aby w pełni odpowiadały przyjętemu przez grupę conceptowi, wyglądały zjawiskowo, ale przez to nierzadko zdarza się, że nieco ograniczają idola w ruchu. Chociaż na dany comeback zaplanowane jest kilka różnych outfitów, to jednak wciąż utrzymane są w tym samym motywie. Różnią się zwykle kolorami czy krojem, ale rzadko kiedy motywem przewodnim.

PROMOCJA
  Kiedy powyższe kroki zostaną spełnione przechodzimy do najważniejszej części – promocji. Każdy zespół promuje się średnio trzy tygodnie. W tym czasie pojawiają się w programach muzycznych, rozrywkowych czy audycjach radiowych. Organizowane są fanmeetingi, fancalle. Niekiedy na oficjalnym kanale zespołu lub wytwórni pojawiają się dedykowane materiały zza kulis czy te dotyczące opowiadania o samym albumie.

ŚRODKI ZAINWESTOWANE
  W zależności od kondycji finansowej wytwórni, a także jej planów budżetowych, spółka przeznacza konkretną część swoich pieniędzy na rozwój danej grupy, w tym także jej promocję i comebacki. Mniejsza ilość środków, którą grupa otrzyma na swój kolejny comeback, jest równoznaczny ze zmniejszeniem siły marketingowej, a także pewnych cięć kosztów wykonanych w różnych aspektach - przykładowo może się odbić to tandetną MV-ką albo kiepskiej jakości strojami czy, w innych przypadkach, zatrudnienie mniej znanego i lubianego choreografia do przygotowania układu dla grupy.


Indywidualne
  To, jak przyjmie się dany comeback to jedno, jednak indywidualnie rozpatrywane jest to, jak dany idol się w nim zaprezentował. Niejednokrotnie fani w ankietach internetowych wybierają, czyja to była to era, a kto nie pokazał się z najlepszej strony. Czasami to na wytwórni wiesza się psy za kiepskie (czasem wręcz krzywdzące konkretnego idola) rozdanie linijek i screen time'u.
  Pozytywny odbiór konkretnego idola wiąże się z zainteresowaniem również osób nieszczególnie związanych z k-popem, wszelkich marek i osób medialnych, które chętnie oferują współpracę czy wywiady idolom, na których padł spotlight w Internecie za to, jak wypadli w comebacku.
triggery
0 lat/a 0 cm zaimki postacipartner zawódmiejsce pracy
Awatar użytkownika
posty 778
autor gracz
discord kontakt
zaimki zaimki
nieobecność nieobecność
wątki 18+ -
wzorce
  Poniższe wytyczne są wskazówkami dla administracji dotyczącymi tego, jak ma być oceniony dany element składowy comebacku w podsumowaniu. Rezultat i powód dobierają administratorzy, jednak przed publikacją podsumowania, wysyłają oni do zespołu wstępną notatkę, otwierając tym samym możliwość przedyskutowania drobnych zmian.
  Ten sam wzorzec stosowany jest do wszystkich 10 składowych, jednak finalnie wyniki są zróżnicowanie opisane, a skrócone opisy stojące przy danej liczbie są jedynie podpowiedzią, jak należy dany wynik potraktować przy ostatecznej ocenie.
  Należy pamiętać, że podobnie jak i w całościowej ocenie comeback, tak też w indywidualnym odbiorze każdego z członków, uwzględniana jest zdobyta Karma, wpisana w reputacji.
podstawowe
1 — Absolutnie się nie przyjęło. Spotkało się z ogromną krytyką ze strony k-netizens, w głównej mierze przez (wskazanie elementu w danej składowej)
2 — Nie zapadło nikomu w pamięć, ale nikt nie ma większych wątów. W Internecie, o ile ktoś o tym pisze, to raczej jako o czymś złym, co się nie spodobało, przez wzgląd na (wskazanie elementu w danej składowej)
3 — Odbiorcy mają mieszane uczucia i w zasadzie nie ściągnęło to większej ich uwagi. Element nie wyróżniał się jakoś szczególnie i niewiele się o nim mówi.
4 — Fani są podzieleni. O ile pojawia się sporo głosów wspierających dany element, o tyle druga część odbiorców niekoniecznie pochwala tę część comebacku.
5 — Wierni fani uwielbiają ten element. Internet zapełnia się ich komentarzami, w pozytywny sposób opisującymi (wskazanie elementu w danej składowej).
6 — Fandom jest zachwycony, a element stał się tak viralowy, że zainteresowało się nim grono osób nie tylko z k-popu, ale i spoza niego.

indywidualne
1 — Według k-netizens w tym comebacku nie popisałeś się... praktycznie niczym. Wypadłeś blado na tle pozostałych i czeka Cię teraz długa droga, by to odpracować.
2 — Chciałeś wypaść dobrze, ale według odbiorców chyba jednak trochę przedobrzyłeś. Zaczęli czepiać się elementu, z którego do pory comebacku byłeś zadowolony.
3 — Nie zwróciłeś na siebie zbytniej uwagi odbiorów. Jeśli piszą o Tobie, to nie aż tak źle, ale nie aż tak dobrze. Zdania na temat Twojego comebacku są podzielone.
4 — Fani zauważyli poprawę w jednym z Twoich aspektów, w sieci pojawia się mnóstwo pozytywnego feedbacku na temat Twojego rozwoju scenicznego.
5 — Zdecydowanie jest to twoja era, skupiłeś na sobie całą uwagę i w Internecie nie brakuje pochlebnych komentarzy na Twój temat.
triggery
ODPOWIEDZ