Zablokowany
0 lat/a 0 cm zaimki postacipartner zawódmiejsce pracy
Awatar użytkownika
posty 778
autor gracz
discord kontakt
zaimki zaimki
nieobecność nieobecność
wątki 18+ -
HanTune Entertaiment
czyli historia rozpadu pewnej przyjaźni
  Mieli talent, masę marzeń i to samo nazwisko, chociaż nie byli rodziną. Gdy zaczynali w niewielkiej piwnicy, którą wypożyczyli im rodzice jednego z nich, nikt nie podejrzewał, że zaledwie dwie dekady później ich podopieczni wyprzedawać będą stadiony świata, a błysk fleszy nie będzie oszczędzał ich samych.
Han Taewon i Han Naeshin byli dwudziestolatkami z wielkim i ambitnym planem, który na początku XXI wieku wydawał się abstrakcyjny. Bo inwestowanie w dopiero tworzący się (a już hermetyczny) przemysł muzyczny wydawało się strzałem w kolano i jedyną osobą, która w jakiś sposób wspierała ich wizję był właściciel knajpy z ramenem, u którego jedli raz w tygodniu po zakończeniu zajęć na uczelni. Pan Kim nigdy nie dożył chwili, w której jego inwestycja się zwróciła, ale jego potomkowie do dzisiaj mogą mówić o tym, że to oni umożliwili karierę wielu wielkich gwiazd kpopu, podbijających świat.
Nic nie wskazywało na to, że HanTune okaże się sukcesem. Pierwsi podopieczni wytwórni nie zdobywali dużego uznania, a wielu aspirujących do bycia wielkimi gwiazdami omijało tę firmę szerokim łukiem. Ale nie oszukujmy się - kto z nas nie omijałby miejsca, które przyjmuje dosłownie wszystkich, snując przed swoimi podopiecznymi wizję wielkości, wymalowanej potem, łzami i zaufaniem do ich zdolności w zarządzaniu i tworzeniu muzyki?
Bo tych dwóch rzeczy zdecydowanie im nie brakowało. Han Naeshin mógł się pochwalić niezwykłą smykałką do zarządzania ich małym biznesem, a Taewon miał absolutny słuch muzyczny i zdolność wyczarowywania pięknych dźwięków. Niestety, nikt długo nie doceniał tych talentów, a wytwórnia wiele razy wisiała nad granicą bankructwa.
Przemysł rozrywkowy jest jednak pięknym miejscem, w którym wystarczy moment, by ktoś się tobą zainteresował. A gdy do tego ma się umiejętność wykorzystania tego właśnie momentu można zbudować sobie piękną przyszłość. Tak było z żeńskim zespołem HanTune Entertaiment, które (dość błyskoliwie, co należy zauważyć, bo jeśli Panom Hanom brakowało talentu do czegoś, to zdecydowanie ten brak odzwierciedlał się w nieumiejętności nazywania zespołów) nazwano Tune Girls. Stwierdzenie, że zespół miał dwadzieścia dolarów, papierowe skrzydła i wielkie marzenia nie będzie przesadą. Przez długi czas nic nie wskazywało nawet na to, że te wielkie marzenia się spełnią. Dopiero cztery lata po ich debiucie, w roku 2010, gdy jeden z członków sztabu szkoleniowego kadry Korei w piłce nożnej (przypadkowo oczywiście będący bratem jednej z Tune Girls) zatańczył fragment ich choreografii po tym, jak Korea zakwalifikowała się do ćwierćfinału mundialu ich karta się odmieniła. To wtedy cały świat oszalał najpierw na punkcie choreografii i fragmentu piosenki, a później - na punkcie całego zespołu.
A jeśli było coś, na co Naeshin nie zamierzał sobie pozwolić, to było to zmarnowanie potencjału.
Zaledwie kilka lat po tym wydarzeniu, w roku 2015 HanTune Entertaiment mogło pochwalić się wiodącą pozycją w koreańskim przemyśle rozrywkowym. Ich podopieczni zgarniali dziesiątki nagród rocznie, kolejne grupy okazywały się rwącymi rzekami finansów, a telewizje zabijały się o to, by ściągnąć artystów do swoich programów chociaż na kilka minut.
Dzięki dobremu zarządzaniu Naeshina i wyczulonemu zmysłowi muzycznemu Taewona, z roku na rok HanTune umacniało swoją pozycję na rynku. Niestety, odwrotnie proporcjonalnie do rosnącego sukcesu, słabła przyjaźń obu Hanów, którzy mieli inne wizje rozwoju swojej firmy. Podczas gdy Taewon chciał dalej skupiać się na muzyce i szlifowaniu talentów, jego przyjaciel coraz częściej mówił o tym, że świat zaczyna zmierzać w inną stronę. Na tak napiętym podłożu musiało dość kiedyś do kłótni. Kluczowy okazał się tutaj pandemiczny rok 2020.
Właśnie wtedy drogi dwójki przyjaciół się rozeszły, a HanTune Entertaiment zmieniło się w dwie wytwórnie - Future is now (FUN) Entertaiment i Tune Entertaiment. Artyści, stażyści i pracownicy dostali prawo wyboru, która koncepcja odpowiada im bardziej. W połowie roku 2020 na oficjalnej konferencji prasowej dawni przyjaciele ogłosili rozłam swojej wytwórni i przedstawili wizje tego, jak chcą prowadzić swoje nowe przedsięwzięcia.

Han Taewon stawiał przed Tune Entertaiment zadanie szkolenia młodych talentów i przyszłych idoli w myśl zasad, którym przyświecał przez lata. Jego artyści do dzisiaj biorą aktywny udział w tworzeniu swojej muzyki i od dawna dzielą między sobą tytułu najlepszych głosów, tancerzy czy raperów kolejnych generacji.

Han Naeshin z kolei przedstawił wizję FUN Entertaiment jako centrum rozrywki, które kreuje idola będącego osobistością medialną i postacią, która skupia na sobie uwagę. Jego artyści są przede wszystkim doskonałymi performerami, przykuwają uwagę na scenie i podejmują wiele pozamuzycznych aktywności, które nieustannie wkładają ich nazwiska w usta kolejnych fanów.
triggery
0 lat/a 0 cm zaimki postacipartner zawódmiejsce pracy
Awatar użytkownika
posty 778
autor gracz
discord kontakt
zaimki zaimki
nieobecność nieobecność
wątki 18+ -
zasady panujące w wytwórniach
Tune Entertaiment
Artyści Tune Entertaiment są zobowiązani do regularnego doskonalenia swoich umiejętności muzycznych i uczestniczenia w przygotowanym dla nich harmonogramie aktywności. Nawet po debiucie odbywają oni zajęcia wokalne, doskonalące technikę rapu czy tańca. Wszyscy idole zobowiązani są do aktywnego uczestniczenia w przygotowywaniu swojej muzyki i występów. Obowiązkiem artysty jest kreowanie swojej nienagannej osobowości medialnej, poprzez przestrzeganie norm społecznych oraz obyczajowych i unikanie wypowiadania się w kwestii tematów kontrowersyjnych czy politycznych.
Przez pierwsze cztery lata od debiutu idolom zabrania się wchodzenia w związki, niezależnie od tego w jakim są wieku i jakiej są płci. Powinni również unikać publicznych kontaktów z osobami, które negatywnie mogą wpłynąć na ich postrzeganie przez społeczeństwo.
Idole i trainee mają prawa do mieszkania w przygotowanym na ich potrzeby dormitorium. Z uwagi na obecność w dormie osób niepełnoletnich zabrania się spożywania alkoholu, papierosów czy innych substancji psychoaktywnych w częściach wspólnych. Spożywanie alkoholu w niewielkich ilościach możliwe jest w indywidualnych pokojach, o ile nie mieszka w nich osoba nieletnia. Stanowczo zabrania się też wnoszenia przedmiotów i substancji, których posiadanie jest nielegalne w świetle koreańskiego prawa.
Idolom zabrania się spożywania nadmiernej ilości alkoholu w miejscach publicznych, stanowczo zabrania się publicznego palenia. Spożywanie narkotyków jest zakazane niezależnie od tego, czy ma miejsce w przestrzeni prywatnej czy publicznej, podobnie jak odwiedzanie klubów ze striptizem, kasyn czy innych miejsc, do których wstęp mają tylko dorośli. Zakaz ten nakładany jest na wszystkich artystów i trainee, niezależnie od ich wieku.
Wytwórnia zapewnia swoim podopiecznym pakiet medyczny i możliwość doskonalenia swoich umiejętności wokalnych, tanecznych, raperskich czy językowych poza oficjalnymi zajęciami, w ramach indywidualnych potrzeb idola.
Niepełnoletni idole i trainee podlegają dodatkowej opiece specjalnie wyznaczonego opiekuna (zazwyczaj managera zespołu), który nadzoruje ich poczynania w sposób szczególny. Zobowiązani są też do uczęszczania do szkoły (o ile z niej nie zrezygnowali), jeśli zajęcia szkolne nie pokrywają się z ich grafikiem i utrzymywania zadowalających stopni i nienagannego zachowania.
Idole zobowiązani są do utrzymywania wizerunku narzuconego im przez wytwórnię - zabrania się samodzielnego farbowania włosów, robienia piercingu a już w szczególności robienia tatuaży. Każdy idol zobowiązany jest również do pilnowania swojej wagi i utrzymywania narzuconej mu diety. Za zapewnienia idolowi jedzenia odpowiada staff przypisany do opieki nad nim.
Mieszkańcy mają prawo trzymać w dormie zwierzę, jeśli nie utrudnia ono funkcjonowania innym mieszkańcom. Warunkiem posiadania zwierzęcia jest uzyskanie zgody staffu, zabezpieczenie medyczne zwierzaka i utrzymanie go w czystości oraz należytym stanie bytowym, poprzez zapewnienie mu odpowiednich do życia warunków.
Idole i trainee mają prawo do posiadania prywatnych kont w mediach społecznościowych, jednak wszystkie publikowane w nich treści podlegać muszą kontroli staffu i wpisywać się muszą w zasady postulowane przez wytwórnię - nie powinny więc być treściami kontrowersyjnymi, nieobyczajnymi czy politycznymi.
FUN Entertaiment
Do obowiązków idoli FUN entertaiment należy utrzymywanie ciągłego kontaktu z fanami poprzez aplikacje dla fanów, transmisje live czy udostępnianie postów w social mediach. Wszyscy pracownicy powinni dołożyć należytych starań aby poznawać aktualnie obowiązujące trendy, w celu podtrzymania zainteresowania publiczności.
Idolom nie zabrania się randkowania, wchodzenia w związki czy utrzymywania pozawytwórnianych znajomości, pod warunkiem koniecznego uniknięcia nakrycia w sytuacjach niejednoznacznych, kontrowersyjnych i mogących źle wpływać na zdanie opinii publicznej. O wszystkich niepożądanych incydentach trainee i idole powinni natychmiast informować odpowiednich członków staffu, w celu podjęciu działań, które mogą im zapobiec.
Osoby publiczne związane z wytwórnią (lub osoby aspirujące do bycia osobami publicznymi) powinny unikać wykonywania publicznie wszystkich czynności, które mogą negatywnie wpłynąć na ich postrzeganie (np. palenie, awanturowanie się publiczne, nadmierne spożywanie alkoholu etc).
Wszystkim artystom przysługuje prawo do mieszkania w dormie wytwórni. Mieszkańców dormitorium uprasza się o przestrzeganie zasad współżycia społecznego, unikanie scen gorszących w częściach wspólnych oraz nieutrudnianie funkcjonowania pozostałym lokatorom.
Idole i trainee niepełnoletni mogą liczyć na dodatkowe wsparcie od wszystkich członków staffu. Jeśli wyrażą taką wolę mogą zrezygnować z zajęć szkolnych, jednak jedynie na rzecz edukacji domowej, której organizacją (i opłaceniem) zajmuje się wytwórnia, uwzględniając planowane zajęcia w harmonogramie.
Wszyscy pracownicy mają swobodny dostęp do opieki medycznej, w tym opieki psychologa, który regularnie odbywa rozmowy ze wszystkimi pracownikami w celu bieżącego reagowania na ich problemy i napotykane przez nich trudności. W razie potrzeby każdy pracownik może zgłosić się po indywidualną poradę medyczną lub psychologiczną.
Wszyscy trainee i idole, oprócz standardowego treningu przygotowującego do występowania na scenie, odbywają również trening medialny, który obejmuje takie elementy jak wykonywanie selfies i reagowanie na sytuacje kryzysowe w trakcie występów czy transmisji na żywo. Każdy idol obowiązkowo musi uczęszczać na zajęcia dowolnego języka obcego (w przypadku nieznajomości języka angielskiego musi być on językiem, który na poziomie komunikatywnym artysta opanuje w pierwszej kolejności).
Idolom i trainee zabrania się samodzielnych, nieuzgodnionych ze staffem ingerencji we własny wygląd, niezależnie od tego, czy zmiana dotyczyć ma sposobu ubierania, koloru włosów czy ingerencji w ciało w postaci operacji plastycznych, piercingu czy tatuażu. Wszyscy pracownicy wytwórni zobowiązani są do dbania o swoje zdrowie poprzez stosowanie odpowiedniej diety i uprawianie aktywności fizycznej.
Artyści zobowiązani są do przestrzegania przygotowanego dla nich harmonogramu aktywności.
triggery
Zablokowany